KEHADIRN BB M TELAH LGKPKAN SGLNYA..LIVE LIFE TO FULLEST.I'M BEING A MUMMY!!

KEHADIRN BB M TELAH LGKPKAN SGLNYA..LIVE LIFE TO FULLEST.I'M BEING A MUMMY!!
MY NAME IS NUR MARISSA WIRDANIA BT MOHD NOOR!!! WELCOME TO MY MUMMY BLOG!!

~~BE MY FRIENDS~~

Wednesday, July 14, 2010

~Sape yang teraniaya, dianiayai & menganiaya?~

Allooooooo...for my bloggers!!!!!!!!!!!


Malam ni wirda trlalu letih tapi wirda takleh lelapkan mata..ntah la..mungkin terlalu awal lagi..lgpun wirda tgh bralit msg dgn my sayang ni..tak sedar masa pun cepat berlalu...ahakkksss....alang2 kpalang...baik wirda tgk cite Laila Asyikin..pukul 10.30 malam..Best gak..leh jadikan pngajaran..


Sinopsis Drama Laila Asyikin


Segalanya hanyalah mimpi indah yang membuaikan. Tidak disangka sama sekali kebahagiaan yang dikecapi hanyalah keasyikan yang memukau sehingga empunya diri tidak sedar bahawa dirinya telah dikhianati oleh suami tercinta. Kini, dia perlu bangkit dan berjuang untuk mempertahankan haknya walaupun perjuangan itu getir!

Laila Asyikin (Nur Fathia Abdul Latiff) berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Ekonomi tetapi memilih untuk tidak bekerja setelah berkahwin dengan Mikhail (Irfan Roslan). Namun Laila tetap mengambil tahu tentang urusan syarikat peninggalan arwah ayahnya, Datuk Shamsudin, iaitu United Holdings Berhad.

Mikhail pula dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif United Holdings atas wasiat arwah Datuk Shamsudin. Mikhail seorang yang gigih, penyayang dan bijak dalam urusan perniagaan, dan United Holdings berkembang maju di bawah pentadbirannya.

Perkahwinan Laila dan Mikhail kelihatan bahagia dengan kelahiran dua cahaya mata iaitu Laila Huda dan Laila Afifah. Namun, keharmonian kehidupan Laila dan anak-anak berkecai selepas Mikhail terlibat dalam kemalangan jalanraya. Lebih memeranjatkan apabila Sarah (Diana Amir) turut berada dalam kereta tersebut. Sarah meninggal dunia manakala Mikhail pula mengalami kecederaan dan koma selama tiga bulan.

Tanpa pengetahuan Laila, Mikhail telah mengahwini Sarah kerana bersimpati dengan kehidupannya yang miskin. Mereka mempunyai seorang anak lelaki, Irfan yang baru berusia tiga bulan. Enggan berdiam diri dan menyerah kalah, Laila mengambil tindakan segera. Dia mendapatkan hak penjagaan Irfan daripada keluarga Sarah.

Dia juga mengatur strategi untuk menyingkirkan sesiapa yang mahu menjatuhkan syarikatnya dengan sokongan sepenuhnya daripada pembantu khas Mikhail, Remy (Fahrin Ahmad). Kebijaksanaan dan ketabahan Laila menyebabkan Remy dalam diam menyimpan perasaan kepadanya.


Kadang2 wirda terfikir gak...yang mana satu brada di pihak yang betul???sapa yang teraniaya,dianiaya dan menganiaya???satu prsoalan yang sukar dberi pnjelasan..Kedua2nya isteri...Kdua2nya berkorban kbhagiaan..Tapi yang pliknya..knapa perlu mnyembunyikan prkara yang sebenar??Orang yang ke 3 wujud antara 2 hati tu tak trfikir ke apa yang akan terjadi???Tak salah kalau mlibatkan prasaan..tapi knapa perlu mengkhianati..???Dan knapa perlu juga utk mngambil ksempatan atas kbaikan orang???Doa seorang isteri amatlah berkat bagi setiap rumahtangga..Pengorbanan isteri juga amatlah besar nilainya bagi seorang suami..Blajarlah mghargai setiap ksih sayang yang datang dan jgn sesekali spoiledkan hidup orang.. nak buat pape pun..fikir sebaiknye...baik buruk..jgn ikutkan hati sgt...jangan rosakkan kepercayaan yang orang bagi pada kita.. sekali kita rosakkan akan tinggal kesan di hati sampai bila2... lebih baik kita kekalkan hubungan yang ada daripada menjadi "gunting dalam lipatan"...


No need to talk more..Nanti akan mnyinggung perasaan orang lak...Ahaks...Fikir2kanlah...sejauh mana pmikiran korang sejauh itu jugalah tindakan anda semua!!!!!!!!


SELAMAT BERAMAL..:)


4 comments:

  1. hahha..fikirkanlah dgn sebaiknya..berfikirlah sedalam2nya...hahha

    ReplyDelete
  2. ermm!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. hehehh....jgn moody tau..just smile..biarkanlah masa yang tentukan..jgn mnyesal di kmudian ari...biarkan khianat tau

    ReplyDelete

~INILAH KEBAHAGIAAN KAMI~

~INILAH KEBAHAGIAAN KAMI~